Doorgaan naar hoofdcontent

Een klein gebaar


Als treinreiziger weet ik hoe het werkt: als het fluitje klinkt, sluiten de deuren. En die gaan ook echt niet meer open, hoe hard je ook op het knopje drukt. De laatkomer heeft alleen geluk als hij dicht bij de deuropening met de conducteur is én als die conducteur in een goeie bui is.

Deze week zag ik hoe het meisje geen geluk had. Ze kwam echt op haar hardst aanrennen, maar de conducteur was meedogenloos. En stond helemaal aan de aan de achterkant van de trein. Voor de dichte deur werd ze tien centimeter kleiner onder het gewicht van haar schooltas. Dat zag de machinist kennelijk ook.

Ineens ging het voorste deurtje open en wenkte een arm haar naar binnen. Moedig - en waarschijnlijk dankbaar - klom ze het kleine trapje op. Ik zag haar net de voorste coupé binnenkomen toen de trein langzaam optrok. Wetende dat een machinist dit niet mag doen, kreeg hij van mij nog snel een dubbele duim. Zo kan het dus ook, NS.

Reacties

Populaire scribble

23onderwijsdingen over de finish

Begin april zijn we gestart . Gister heeft onze eerste groep 23onderwijsdingers de cursus afgesloten. Met taart natuurlijk, waarvoor dank Peter! Het was een kleine, maar strakke groep, die als eerste met deze nieuwe cursus aan de slag ging. Negen cursisten, vier coaches, elke week 2 dingen online. Het resultaat? Twee 'afvalligen', twee nakomers, vijf gecertificeerde 'ambassadeurs'. Een mooie prestatie, want net als in bibliotheekland hebben docenten en mediathecarissen het drukdrukdruk. Dat de meesten zich er toch vol in hebben gestort, alle achtergrondinformatie en ontdekoefeningen hebben bestudeerd en er leuke posts over hebben geschreven, is dan ook een compliment waard. Bij de evaluatie waren de cursisten het snel eens over de toppers en floppers van alle dingen. Screencast was de grote favoriet. Een perfect middel om instructies binnen het onderwijs te visualiseren. Direct gevolgd door Podcast en Vodcast. Het sluit goed aan bij de huidige beeld/geluid cultuu...