Doorgaan naar hoofdcontent

Brugpieper, veertig jaar later


Ken je dat gevoel nog? Voor het eerst naar de 'grote' school. Zoveel spannende onzekerheden. Hoe moet ik er komen. Wie zitten er in m'n klas. Heb ik de juiste spullen mee. Zijn de docenten een beetje oké. Wat trek ik aan of zit er in m'n broodtrommel. En vooral, hoe val ik niet teveel op maar ben ik ook weer niet te onzichtbaar... Of misschien beter gezegd, hoe blijf ik mezelf. Alsof je dat op die leeftijd überhaupt al hebt uitgedokterd.

Heel grappig dus dat ik krap veertig jaar later, in de aanloop naar m'n eerste nieuwe schooldag, merk dat er wat betreft die spannende onzekerheden niet eens zoveel is veranderd. En dat tegelijkertijd echt alles is veranderd. Alleen al beginnend met de reden waarom ik weer in de schoolbanken schuif. Geen leerplicht, maar pure intrinsieke motivatie. Sterker nog, ik zit hier omdát ik inmiddels heb uitgedokterd wie ik zelf ben. Net als die andere 24 moedige klasgenoten trouwens.

Bovenstaand prikbord hangt naast onze studieruimte. Dat we dit schooljaar bijna al onze zaterdagen hier samen doorbrengen vind ik bij voorbaat al de kers op deze taart. 

Dag 1: geslaagd.

Reacties

Populaire scribble

Met trots: ons bieblog!

Stel je voor... Je werkt bij een ambitieuze bibliotheek , je hebt die cursus gevolgd, op je jaarwerkplan staat dat je een aantal web 2.0 toepassingen moet ontwikkelen en je wordt op pad gestuurd voor inspiratie. Zo ontmoet je het brein achter FrankWatching , die je alle ins en outs vertelt over het opzetten en onderhouden van een weblog voor je organisatie. Wat doe je dan... Dan schrijf je een strak projectplannetje, stort je je met een collega op alle bloggertemplates en laat je je creatieve brein de rest doen. Je stoeit wat met onze huisstijl, je plaatst een eerste aankondigingsberichtje, je voegt de beste widgets en blogmenu's toe, je houdt een eerste redactievergadering. En voila... Samen met mijn geïnspireerde, creatieve, innovatieve collega's presenteer ik u met trots ons Bieblog Hengelo De redactie is alvast aan het proefdraaien. Om feeling te krijgen met het schrijven over wat we graag lezen, luisteren, kijken en beleven. Om verbeteringen aan te brengen door voortschr...