Doorgaan naar hoofdcontent

Kantlijnkrabbels 2.0-App


Ik kondigde begin februari hier de komst van een mooie app aan. Eentje die u de kans geeft om uw eigen krabbels te plaatsen inde kantlijn van uw e-book en al uw gedachten te delen met anderen. Een gedeelde kantlijn dus, wat de naam *openmargin leuk verklaart.

Ruth, Joep en Marc hebben er hard aan gewerkt en onlangs is de app beschikbaar gekomen. Gewoon hier even downloaden en u kunt aan de slag. Top! Voor mij blijft het toekomstmuziek, want ik ben nog niet aan de iPad, nog niet aan de eBooks en ik ben ook niet zo'n kantlijn krabbelaar. Wat me het gevoel geeft dat ik er echt helemaal niet meer bij hoor, dat ik - zeg maar - een paar afslagen heb gemist. En omdat de pers er ook heel tevreden over is begin ik serieus te overwegen even terug te gaan om alsnog die andere weg te nemen...

Aan de andere kant, ik draag m'n steentje bij door het ontwikkelwerk van m'n vrienden hier weer onder de aandacht te brengen. En ik weet dat er pionierende iPad-ers en eBook-ers zijn die het niet na zullen laten deze app te gaan gebruiken.Want als Scribbles het zegt...

Zo zie je maar, ieder z'n kwaliteiten. En ik wacht met spanning op de ervaringsverhalen en de complimenten voor dit mooie staaltje 2.0-werk. Bedankt *openmargin en succes met alle vervolgstappen!


 

Reacties

Populairste scribble

Uit het veld geslagen

Deze tweede lesdag van ons nieuwe schooljaar zit ik voor het eerst thuis in zoom. De zomergriep heeft me te pakken. Inmiddels koortsvrij, maar zowel m'n kriebelhoest als m'n lichaam houd ik liever uit trein en klaslokaal. Gelukkig is er een online verbinding en dat werkt prima.  Mystagogie. Dat is zowel het mooiste als het meest ongrijpbare vak tot nu toe. De docent definieert dit als 'het verdiepen van het vertrouwen op een begeleiding vanuit en in het mysterie'. Waarbij 'een mystagoog, in het luisteren naar het levensverhaal, beluistert hoe het mysterie zich wil ontsluiten in de ander diens identiteit en zelfbewustzijn'. Snap je? Nee, ik ook nog niet. Maar tijdens deze les worden weer twee prachtige mystieke teksten besproken, veel vragen gesteld en vallen er mooie stiltes na de antwoorden die ieder hier voor zichzelf op geeft. Ik leer dat mystagogie vooral gaat over en begint met luisteren. Dat kan vanuit bijvoorbeeld stilte, liefde, intuïtie of niet-weten. N