Doorgaan naar hoofdcontent

Blogspanning


Heb ik weer. Die lieve redactie van ons Hengelose Bieblog bedacht een leuke actie tijdens de komende Maand van het spannende boek: we gaan de hele maand over thrillers bloggen! Ja leuk, maar die lees ik nooit. En spannende film is ook niet echt mijn ding. En alle boeken die ik ken die wel spannend genoeg zijn, daar héb ik al over geblogd. Dus zo verliet ik vandaag de bieb met twee vers uitgezochte thrillers in m'n tas. Huiswerk voor het bieblog. En bedankt.

Maar die lieve redactie had daarnaast nog een veel leuker idee: gastbloggers! Dus ja, u mag mij uit de brand helpen. Leest u graag thrillers en vindt u het leuk een keer een post te schrijven op ons Bieblog? Grijp uw kans, doe mee, win eeuwige roem en verdien een koffiebon voor het leescafé.

De spelregels worden op onze website uitgelegd. Dus gewoon voor 31 mei reageren en er iets moois van maken. Echt, ik ben u eeuwig dankbaar! Juni wordt een mooie spannende maand, ik voel het.

Reacties

Populaire scribble

Leer scholieren kritischer te googelen

Deze kop stond boven een kort bericht in de nieuwsbrief van Vives . Mijn aandacht is getrokken. Leest u met me mee? Scholieren moeten les krijgen in het kritischer beoordelen van informatie op internet. Ze 'knippen en plakken nu vaak', zonder dat ze goed weten of ze een betrouwbare bron in handen hebben. Dat stelt docent Amber Walraven van de Universiteit Twente, die vrijdag op dit onderwerp promoveert aan de Open Universiteit Nederland. De google-lessen moeten ervoor zorgen dat scholieren beter gaan kijken of de informatie die zij vinden waardevol is en of het om betrouwbare sites gaat. Scholieren zouden nu vooral kijken of de informatie in het Nederlands is, of de site snel een antwoord geeft op hun vraag en of die er leuk uitziet. Het onderzoek werd verricht onder scholieren van het vwo. Het is volgens de promovenda niet de bedoeling dat het kritischer leren zoeken een speciaal vak moet worden. Docenten moeten zoekinstructies opnemen en verhelderen in hun lessen voordat leer