Doorgaan naar hoofdcontent

*OpenMargin geopend!

Vandaag zag ik de hashtag #TNW2011 vaak voorbij tweeten. Er was kennelijk weer wat leuks te doen! Ik begreep pas dat het écht om iets leuks ging toen ik de tweet van m'n kantlijnkrabbelende vrienden van *OpenMargin voorbij zag komen. Ze hebben hun mooie project met trost gelanceerd tijdens The Next Web in Amsterdam. Top! En dat vond tweetende collega Jan Klerk ook.

Weten wat hun appje precies doet? Bekijk deze mooie demo. En bestel die iPad dus nu toch maar, weer een reden om dat niet langer uit te stellen.

Two Thumbs Up voor Ruth, Joep en Marc!

Reacties

  1. Dank je wel voor de bemoediging Astrid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Joep: de eer is aan jullie, nu hopen dat de app z'n weg naar de dankbare gebruiker vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. iPad vorige week gekocht, over dat appje denk ik nog even na.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @sofie: wauw, een mooi kadootje voor jezelf dus! Die behoefte aan nog meer handige apps komt vanzelf als je gewend (en verslaafd) bent ;-) Dan weet je deze in ieder geval te vinden!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire scribble

Leer scholieren kritischer te googelen

Deze kop stond boven een kort bericht in de nieuwsbrief van Vives . Mijn aandacht is getrokken. Leest u met me mee? Scholieren moeten les krijgen in het kritischer beoordelen van informatie op internet. Ze 'knippen en plakken nu vaak', zonder dat ze goed weten of ze een betrouwbare bron in handen hebben. Dat stelt docent Amber Walraven van de Universiteit Twente, die vrijdag op dit onderwerp promoveert aan de Open Universiteit Nederland. De google-lessen moeten ervoor zorgen dat scholieren beter gaan kijken of de informatie die zij vinden waardevol is en of het om betrouwbare sites gaat. Scholieren zouden nu vooral kijken of de informatie in het Nederlands is, of de site snel een antwoord geeft op hun vraag en of die er leuk uitziet. Het onderzoek werd verricht onder scholieren van het vwo. Het is volgens de promovenda niet de bedoeling dat het kritischer leren zoeken een speciaal vak moet worden. Docenten moeten zoekinstructies opnemen en verhelderen in hun lessen voordat leer