Doorgaan naar hoofdcontent

Rara, wie ben ik?



De hele maand februari 2010 exposeert Maarten Dors in de Openbare Bibliotheek Enschede zijn werk Enschedeërs en hun favoriete boek, waarin bekende en niet bekende Enschedeërs worden geportretteerd met hun meest favoriete boek. Volgens sommigen gejat van Hengelo, maar volgens mij valt dat wel mee. Ander doel, andere fotograaf, andere aanpak, en ach, we zijn toch zeker partners?

Het leukste weblog voor Wakker Enschede bestede hier natuurlijk aandacht aan en ook twitter werd ingezet om inwoners naar de laatste fotoshoot te trekken. Met succes. En ja, Scribbles ging overstag. Omdat ik geen tijd meer had om over m'n écht favoriete boek na te denken, vertrok ik richting bieb met het boek dat ik in ieder geval op de plank had staan, dat nog een originele kaft had, dat me veel lees- en blogplezier heeft bezorgd en waarvan de titel me direct een compositie-idee gaf.

Het werd een kort maar gezellig samenzijn van een paar enthousiaste Enschedese twittervrienden. Of ik uiteindelijk in die tentoonstelling hang, merk ik in februari wel. Maar deze prachtige foto heb ik in ieder geval binnen. Met dank aan Eazy, de onopvallendste fotograaf van Wakker Enschede!

Reacties

  1. Wat een gevoel voor compositie;-) Kunnen ze in de Tub nog wat van leren...Ik zie de onopvallende foto nu pas. Reflecteert wel Wie Ík Ben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @eazy: je vrienden weten toch óók wie je bent, dat blijkt maar weer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie post Astrid.
    Bloggen kun jij (itt dit persoontje) echt.

    Zal namens @biebenschede nog even wat doortweeten.

    Heb inmiddels al beetje pissig gereageerd op ene "Danny" :-).

    groetjes, Jouke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Jouke: Ieder z'n kwaliteit van communiceren ;-)
    Maar je bent toch nog op je al te brommerige Jouke-toon tegen Danny uitgevallen hè? Dat was nou ook weer niet de bedoeling hoor. De shoot in Hengelo was toen wel zijn voorstel (volgens mij), al dan niet geïnspireerd op het idee van een ander. Alleen verbaasde deze tweet me wel een beetje...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Astrid: Danny was vervelend :-).

    Als hij denkt ergens een (c) op te hebben moet ie het zeggen.

    Zelf dacht ik van niet eigenlijk.

    Is Danny trouwens "vuurwerkramp Danny"?

    Vroegen we ons af in bieb 053.

    PS: De treinen scheinen morgen vrij normaal te gaan rijden (zeggen ze nu).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Jouke: Dat moet je Danny zelf maar even vragen. Kun je gelijk je geschilletje bijleggen ;-)

    Het zou toch wel heel krom (lees: Hollands) zijn als met deze dooi de treinen nog steeds niet gewoon rijden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Jouke Is inderdaad de Danny die jij bedoelde.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire scribble

Het verleden rechtgezet

10.01.2010 VERLEDEN Met mijn uitgever in de bibliotheek van Enschede - hij vroeg, ik antwoordde, er waren naar schatting zestig, zeventig of tachtig mensen. Na afloop een man van mijn leeftijd, hij vertelde dat we zes jaar bij elkaar in de klas hadden gezeten, lagere school, Amsterdam. Ik herkende hem, ik herinnerde me alles wat hij vertelde, de machine liep. Daarna een man en zijn vrouw met wie ik tegelijkertijd op het Spinoza Lyceum had gezeten, ook Amsterdam, hij twee klassen hoger, zij twee klassen lager. Ik had een vage herinnering. Vervolgens twee mannen die zich bekend maakten als oud-leerlingen, middelbare school Hengelo (O). Ik herinnerde me niets, ze moesten het verleden zelf boetseren, ik zag hoe ik ontstond onder hun handen. De jongste vertelde dat ik hem een twee had gegeven voor een boekbespreking. Ik schaamde me, dat had ik nooit mogen doen. A.L. Snijders / AFDH uitgevers Via: Enschedeaanzee Foto: Edstep