Doorgaan naar hoofdcontent

Scouting 2.0

Ik vraag me wel eens af hoeveel nieuwe digidingetjes er dagelijks voor de consument gelanceerd worden. Veelblogger Edwin houdt ons goed op de hoogte, maar toch, het is me teveel om bij te houden. Laat staan te (leren) gebruiken.

Voor één van zijn laatste nieuw-tjes maak ik een uitzondering: Scoutle.


Laat je eigen 'padvindertje' het internet afstruinen, op zoek naar bloggers met gelijkgestemde interesses. Als er een connectie is, zorgt hij voor een ontmoeting. Ofzo. Oh ja, en je kunt natuurlijk deel uitmaken van een 'gelijkgestemdennetwerk' en zelf zo'n netwerk opzetten.

Toch aardig. Ik ben wel nieuwsgierig naar schrijfsels van anderen en wat meer bezoekers krijgen dan mijn handvol trouwe lezers van nu, is ook best spannend. Dus, sinds vanavond loopt er een echte Scribbles Scout door het wereld wijde web, op zoek naar jou!

Het was wel even lastig om mezelf in een categorie en subcate-gorie te plaatsen. Ik kreeg het beklemmende gevoel in een hokje geforceerd te worden waar ik eigenlijk niet in wilde passen. Dat systeem kan volgens mij beter. Maar mijn keus liet al gelijk een paar bekende padvindertjes door m'n widget lopen, dus volgens mij zit ik wel goed. Nou ben ik benieuwd met welke nieuwe vriendjes m'n scout thuis komt.

Reacties

Populaire scribble

Hallo engel Anna... met Astrid

Volgens mij ben ik best een spiritueel mens, maar die spiritualiteit laat zich niet echt vangen in een Boek, een Kerk of een Religie. Simpelweg omdat ik er niet mee ben opgegroeid. Dan moeten er andere wegen je pad kruisen om die deuren te openen. Zo had ik ooit een vriendje uit een 'Christelijk nest'. Uit nieuwsgierigheid ben ik eens begonnen in de Bijbel, hoofdstuk 1. Dat was niet echt de weg om vriendschap te sluiten met God, zo leerde ik al snel. Later heb ik als muzikant in vele kerken gespeeld, ook tijdens de nachtmissen met Kerstmis. Maar dan was ik in de eerste plaats aan het werk, wat weinig ruimte bood voor het openen van een lijntje naar boven. Dat ik mijn spirituele lijntje op een ander vlak heb ontwikkeld heeft ook te maken met het feit dat ik altijd iets benauwends voel als het om het leven volgens 'Gods woord' gaat. Alles lijkt daarin zo duidelijk Goed of Fout, terwijl er tegelijkertijd wordt gestrooid met ontelbare interpretaties. En dat is voor...