Doorgaan naar hoofdcontent

Een fysieke conferentie over e-learning

Ik heb het al even kort genoemd, maar morgen gaat het dan echt gebeuren: met zes collega's die zich net als ik provinciaal inzetten voor het onderwijs mag ik naar 's werelds grootste e-learning conferentie in Berlijn. Zeg maar, 'mijn' Berlijn. Ik vind dat niet zo erg.

De grap is zelfs dat we logeren in hetzelfde hotel als waar ik de allereerste keer verbleef. En als ze dat internationale ontbijtbuffet sinds die tijd niet veranderd hebben, dan krijg ik 's morgen nog een probleem: wordt het yoghurt met muesli, plukbrood met feta en olijven of toch die worstjes en witte bonen in tomatensaus. Een goede bodem is niet verkeerd, toch?


Die conferentie, oh ja. Die heeft een heel vol programma. Ik heb nog vier treinuren om daar de meest interessante lezingen en workshops uit te selecteren. Iets waar bibliotheken en scholen nog profijt van kunnen hebben en wat mijn project kan verrijken. En we mochten van de baas ook best een avondje vrij nemen om wat rond te lopen en naar een kerstmarkt te gaan ofzo. Fijn.

Wat ik tijdens dit bliksembezoekje - want ik ben strak voor pakjesavond alweer thuis - in ieder geval ga opzoeken, dat is het stiltecentrum bij de Brandenburger Tor. Ik ben een beetje opgebrand geraakt deze laatste week en hoop op die plek weer wat mentale rust, levensenergie en inspiratie op te doen voor het enerverende 2010 dat voor de deur staat.

Die mentale rust beleef ik het toch ook het best offline, dus de stekkers gaan er even uit, lieve volgers. Als alle pepernoten op zijn, de chocoladeletters écht groen zijn uitgeslagen en alle goedbedoelde kadootjes zijn omgeruild, komt er wel een keer een verslagje of een ander levensteken van uw Scribbles. In de tussentijd kijk ik vooral naar de maan die weer zo mooi door de bomen schijnt...

Reacties

  1. Ik verheug me op ons offline avontuur in Berlijn.

    Morgen gaan we samen op reis en ik kom graag met stof genoeg tot nadenken weer thuis.

    enne.. die stekker kan ik me wel voorstellen. Wat komt dat komt toch? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De wereld is gelukkig groter dan een weblog. Tot later! En veel inspiratie en nieuwe energie (én mooie sintkadootjes) toegwenst. Niet vergeten een mooi boek voor voor-het-slapen-gaan in te pakken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toffe trip! De vele namen in de lijst met sprekers zeggen mij helemaal niets maar jullie gaan er vast een hoop leren. Geniet ervan...en ook van je chillperiode. Altijd luisteren naar zulke signalen van lichaam en geest!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @essen: CU!

    @schrijver: Bedankt. Alleen Yoga-magazine gaat mee. Ook inspirerend ;-)

    @Edwin: Ik ken ook helemaal niemand, dat maakt het alleen maar des te imposanter. Dat chillen en luisteren ga ik echt heel erg proberen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire scribble

Het verleden rechtgezet

10.01.2010 VERLEDEN Met mijn uitgever in de bibliotheek van Enschede - hij vroeg, ik antwoordde, er waren naar schatting zestig, zeventig of tachtig mensen. Na afloop een man van mijn leeftijd, hij vertelde dat we zes jaar bij elkaar in de klas hadden gezeten, lagere school, Amsterdam. Ik herkende hem, ik herinnerde me alles wat hij vertelde, de machine liep. Daarna een man en zijn vrouw met wie ik tegelijkertijd op het Spinoza Lyceum had gezeten, ook Amsterdam, hij twee klassen hoger, zij twee klassen lager. Ik had een vage herinnering. Vervolgens twee mannen die zich bekend maakten als oud-leerlingen, middelbare school Hengelo (O). Ik herinnerde me niets, ze moesten het verleden zelf boetseren, ik zag hoe ik ontstond onder hun handen. De jongste vertelde dat ik hem een twee had gegeven voor een boekbespreking. Ik schaamde me, dat had ik nooit mogen doen. A.L. Snijders / AFDH uitgevers Via: Enschedeaanzee Foto: Edstep