Doorgaan naar hoofdcontent

Cultuurtip: locatietheater Laand

U wist het vast nog niet, maar er vindt volgende week een bijzondere voorstelling plaats in ons mooie Dinkelland. Een voorstelling die ook al te zien was op het Frysk Festival, Oerol en het New Island Festival in New York. Ik bedoel maar. Houdt u van een cross-over van muziek, film en natuur, dan moet u hier zeker bij zijn!

Kunstenaar, slagwerker en vogelkijker Sytze Pruiksma (MySpace) maakte speciaal voor het Dinkeldal een film en een Dinkeldalsuite onder de naam Laand.

De natuur is Sytze's grootste inspiratiebron, hij luistert ernaar als naar muziek. Hij neemt geluiden van de natuur op en mixt deze met eigen muziek op natuurlijke instrumenten. Cameraman Herman Zeilstra maakt beelden bij de geluiden, die geprojecteerd worden op twee enorme schermen. Vanuit een strandstoel geniet u in de open lucht van de beelden van ons mooie Twentse landschap in combinatie met door Sytze gespeelde muziek. Voor deze speciale Dinkeldaleditie van KUNSTen OP STRAAT wordt de muziek aangevuld met klarinettist Auke Reuvers.

Erbij zijn? Dat kan!

  • op 19, 20 en 21 augustus
  • aanvang 20.45 uur
  • kosten €12,50
  • verzamelen bij P-plaats Hotel de Grote Zwaan in De Lutte
  • van daar volgt een korte wandeling naar de speellocatie


Reacties

  1. Hey, mooi dat Auke erbij is. Als bestuurslid van Kunsten op straat hengelo mag ik bij de premiere zijn. Als het net zo bijzoonder wordt als vorig jaar bij Wiek, dan wordt het vast weer een superavond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Diane: Ja, dat had ik kunnen weten, jij bent hier natuurlijk bij. Ga je zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die zwarte balk ipv één van je mooie plaatjes.... is dat wel goed?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Diane: grrrr, nee dat is helemaal niet goed. Je ziet die balk alleen in explorer, alle andere browsers gaan wel goed. Werk nog hard aan een oplossing, maar het ziet er somber uit...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire scribble

Draaglijke lichtheid

Tijdens mijn stage bij Willem. Hart voor levensvragen bezocht ik een echtpaar. Bijna hun hele leven samen, net met pensioen en ineens blijkt hij ongeneeslijk ziek. Door onze gedeelde bronnen uit het Hindoeïsme was er een snelle klik. Ik ben dankbaar dat ik toen heb kunnen helpen om de moeilijke vragen, die tussen hen in de lucht hingen, bespreekbaar te maken. Inmiddels is meneer overleden en zit ik voor de nazorg opnieuw bij haar aan de keukentafel. De rouw is groot na zoveel mooie en liefdevolle jaren samen. Met bewondering en ontroering luister ik naar haar verhalen over de laatste weken, haar helende proces van het verdriet doorleven en de fijne herinneringen bij het opruimen van hun spullen. Ondanks de tranen is er soms ook een moment van lichtheid en een open blik op de toekomst. 'Ik heb zelfs deze week nieuwe schoenen gekocht', zegt ze, 'Waldläufers, ken je die? Het enige merk waar ik nog goed op kan lopen.' Zeker! En ik steek trots een voet boven de tafel uit me...