10.01.2010 VERLEDEN Met mijn uitgever in de bibliotheek van Enschede - hij vroeg, ik antwoordde, er waren naar schatting zestig, zeventig of tachtig mensen. Na afloop een man van mijn leeftijd, hij vertelde dat we zes jaar bij elkaar in de klas hadden gezeten, lagere school, Amsterdam. Ik herkende hem, ik herinnerde me alles wat hij vertelde, de machine liep. Daarna een man en zijn vrouw met wie ik tegelijkertijd op het Spinoza Lyceum had gezeten, ook Amsterdam, hij twee klassen hoger, zij twee klassen lager. Ik had een vage herinnering. Vervolgens twee mannen die zich bekend maakten als oud-leerlingen, middelbare school Hengelo (O). Ik herinnerde me niets, ze moesten het verleden zelf boetseren, ik zag hoe ik ontstond onder hun handen. De jongste vertelde dat ik hem een twee had gegeven voor een boekbespreking. Ik schaamde me, dat had ik nooit mogen doen. A.L. Snijders / AFDH uitgevers Via: Enschedeaanzee Foto: Edstep
beschrijf jezelf en herlees een ander

Ja leuk! Dacht even dat je de nieuwe site www.stopdecriminaliteit.nl bedoelde ;-). Hyves zit natuurlijk al in de 23 reguliere Dingen evenals Twitter, waar mensen laatst ook voor gewaarschuwd werden. Ach uiteindelijk zijn het allemaal open deuren, die preventietips, maar soms moet het blijkbaar toch even gezegd worden!
BeantwoordenVerwijderenIk vond hem wel toepasselijk ja!
BeantwoordenVerwijderenToch lijkt me dit soort veiligheidstips best iets om in jouw politiedingen in te voegen. Of in ieder geval iets om je cursisten over na te laten denken. Maar misschien heb je dat al wel ingebouwd, ik heb niet alles gelezen. En open deuren zijn het vast niet voor iedereen. Wie goed is van vertrouwen, denkt er gewoonweg niet aan.
Hmm denk dat zo'n beetje elke agent (gemiddeld genomen) wel één of meerdere tips kan oplepelen indien gevraagd. Het zijn eerder burgers die wel een bijscholingscursus 'veiligheid in en om huis, ook op internet' kunnen gebruiken! ;-)
BeantwoordenVerwijderenMaar politiemensen, blijkt voor mij uit de cursus, zijn zeker heel voorzichtig met wat ze wel en niet op internet zetten. Daarop zijn natuurlijk uitzonderingen denkbaar die dan ook breed worden uitgemeten in de media, waardoor de rest nog voorzichtiger wordt. Te voorzichtig wat mij betreft, want het internet moet geen boeman worden! ;-)
Die (eerste) voorzichtigheid zie ik ook bij alle cursisten terug. Is volgens mij ook wel een beetje een generatieverschil. Door de cursus leer je wel iets makkelijker om te gaan met 'nieuwe dingen'. Maar dat je weer wat extra op gaat letten als er om je heen blunders worden gemaakt, zeker bij de politie, dat snap ik ook wel weer.
BeantwoordenVerwijderenKen je dit filmpje? Geeft mij het idee dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt hoe voorzichtig je bent...