Doorgaan naar hoofdcontent

Boekpromotie 2.0

Stel je voor... je bent een jonge, beginnende schrijfster en je wilt dat je nieuwe boek niet onopgemerkt blijft. Wat doe je dan? Simpel, je brengt je hoofdpersonage heel 2.0 tot leven, zorgt dat ze overal op het web zit en contact maakt met potentiële lezers.

Daarom vinden we ene Flora Vos nu op Facebook, Hyves, Twitter en YouTube. En Flora schijnt overal om zich heen vrienden uit te nodigen voor haar netwerk. Om meer te weten te komen over deze Flora wordt u gelokt naar de site van schrijfster Hanna Bervoets. Voor de flaptekst van het boek, de proloog, visuele extra's, het laatste Flora-nieuws en nog veel meer.

Ik heb geen idee of het boek al deze aandacht waard is. Het begin leest lekker, maar of de schrijfster dat volhoudt moet nog blijken. Toch geef ik toe dat Hanna en Flora m'n aandacht wel hebben gevangen en als ik die opvallende kaft in de winkel zie liggen, zal ik zeker even aan het boek snuffelen. En wie weet wil ik die drie dingen dan ook wel weten:

Of
Hoe en
Waarom


Lees meer over deze boekpromotie op NRCnext.nl

Reacties

  1. Ook een iets oudere en al behoorlijk gevestigde schrijver deed iets dergelijks: Grunbergs personage Tirza hield een blog bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @schrijver: Had ik van gehoord ja. Heb boek en blog nog steeds niet gelezen. Maar dat gaat een keer komen, ik weet het zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 'Niets is zeker, en zelfs dat niet.' (Multatuli)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen idee of het de aandacht waard is maar ik vind het zeker een leuk idee. Kom er maar op!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @schrijver: :-D

    @katrin: Ga jij eerst dat spel van die engel maar eens lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo origineel is het inderdaad niet; afgelopen lente hebben Marc Hendriks en "Nancy Strickland" op een soortgelijke manier het boek Monstruos gepromoot: www.myspace.com/monstruosbook

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @benjamin: Kijk, die heb ik dan weer gemist. En er zullen er vast nog meer gaan volgen! Bedankt voor je aanvulling.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire scribble

Gedeelde smart

We hebben een klein feestje en nemen de kinderen mee uit eten. Om het avontuur nog groter te maken proberen we een onbekend doch aanbevolen restaurant. Een menukaart? Nee, die hebben we niet. Even de QR code scannen voor alle gerechten. Papier is zó ouderwets... Of we het concept kennen. Concept? Nou nee. Het heet 'shared dining'. De gerechten zijn iets kleiner en de bedoeling is dat je alles wat je bestelt op tafel zet en het gezellig met elkaar deelt. Oké... even schakelen... allemaal iets anders bestellen dus. En de friet, dat moet ook apart besteld worden? Ja dus. Nou, een avontuur is het wel, dat moet gezegd. Vooral als alles wordt geserveerd. Want iedereen krijgt namelijk toch gewoon z'n eigen gerecht. Ziet er goed uit hoor, maar waar zijn de lege borden om het te 'sharen'. Hoe hadden ze dit nou precies bedacht? Het avontuur wordt nog groter als de ober mijn noodles voor me zet met de opmerking: "kan een beetje pittig zijn, maar u gaat niet dood hoor.&quo