Doorgaan naar hoofdcontent

Boekpromotie 2.0

Stel je voor... je bent een jonge, beginnende schrijfster en je wilt dat je nieuwe boek niet onopgemerkt blijft. Wat doe je dan? Simpel, je brengt je hoofdpersonage heel 2.0 tot leven, zorgt dat ze overal op het web zit en contact maakt met potentiële lezers.

Daarom vinden we ene Flora Vos nu op Facebook, Hyves, Twitter en YouTube. En Flora schijnt overal om zich heen vrienden uit te nodigen voor haar netwerk. Om meer te weten te komen over deze Flora wordt u gelokt naar de site van schrijfster Hanna Bervoets. Voor de flaptekst van het boek, de proloog, visuele extra's, het laatste Flora-nieuws en nog veel meer.

Ik heb geen idee of het boek al deze aandacht waard is. Het begin leest lekker, maar of de schrijfster dat volhoudt moet nog blijken. Toch geef ik toe dat Hanna en Flora m'n aandacht wel hebben gevangen en als ik die opvallende kaft in de winkel zie liggen, zal ik zeker even aan het boek snuffelen. En wie weet wil ik die drie dingen dan ook wel weten:

Of
Hoe en
Waarom


Lees meer over deze boekpromotie op NRCnext.nl

Reacties

  1. Ook een iets oudere en al behoorlijk gevestigde schrijver deed iets dergelijks: Grunbergs personage Tirza hield een blog bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @schrijver: Had ik van gehoord ja. Heb boek en blog nog steeds niet gelezen. Maar dat gaat een keer komen, ik weet het zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 'Niets is zeker, en zelfs dat niet.' (Multatuli)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen idee of het de aandacht waard is maar ik vind het zeker een leuk idee. Kom er maar op!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @schrijver: :-D

    @katrin: Ga jij eerst dat spel van die engel maar eens lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo origineel is het inderdaad niet; afgelopen lente hebben Marc Hendriks en "Nancy Strickland" op een soortgelijke manier het boek Monstruos gepromoot: www.myspace.com/monstruosbook

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @benjamin: Kijk, die heb ik dan weer gemist. En er zullen er vast nog meer gaan volgen! Bedankt voor je aanvulling.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire scribble

Net als in de film

Iemand zei laatst: "Wat hebben jullie toch een leuk team in Overijssel". Dat klopt. We hebben leuke mensen en die doen leuke dingen. Eén van die dingen is onlangs gestart. We realiseren ons namelijk dat er - na een explosie van 23dingencursussen - nog niet echt veel is gedaan met de energie die daarbij is vrijgekomen. Dus dat gaan we oppakken: het vervolg op 23dingen. Onze captain-of-leuke-dingen heeft een Alles-is-liefde-crew samengesteld en legt uit dat we niet trots en bevooroordeeld moeten zijn, maar dat we de juiste keuzes moeten maken. Keuzes met het hart. Beginnend met de vraag: wat is eigenlijk het probleem. Om ons een handje te helpen noemt hij vier probleemgebieden. Onze klanten, want die laten zich maar moeilijk bereiken Onze collega's, want die zijn weer een beetje ingedut Onze bazen, want die moeten ons meer tijd, geld en aandacht geven Wijzelf, want we durven, kunnen of willen die volgende stap nog niet te zetten Of we hier alvast even op willen reageren....