Doorgaan naar hoofdcontent

Kunst en Cultuur 2.0

Als u denkt dat je als kunstenaar alleen met je kunsten bezig hoeft te zijn, dan hebt u het mis. Om te zorgen dat mensen je concerten bezoeken of je cd's kopen, is het niet meer genoeg om - naast natuurlijk je muzikale kwaliteiten - een website en een goede manager te hebben. Daarom was ik niet verbaasd dat er een tijdje terug in de nieuwsbrief van het Calefax Rietkwintet een vacature stond voor medewerker nieuwe media.

Van een afstand volg ik de avonturen van deze rietblazers al sinds ik eind jaren 80 hun saxofonist Raaf Hekkema via het Ricciotti Ensemble leerde kennen. Maar dat volgen valt lang niet mee. Ze hebben namelijk niet alleen een volle agenda, maar spelen door hun successen inmiddels bijna meer in buiten- dan binnenland. En het 'verre oosten' moet het vaak doen met één concertje per jaar.

Gelukkig dus, dat ze nu Marjolein Dellebarre in dienst hebben, voor die nieuwe media. Zodat ik het niet alleen hoef te stellen met hun cd's, nieuwsbrief en dat ene concertje. Nu kan ik - en iedereen - ze gewoon heel 2.0 volgen op Last.fm, MySpace en YouTube bijvoorbeeld.

Daarom hier, voor wie Calefax nog niet kent, een kennismaking via hun nieuwste promotiefilmpje.



Meemaken? Zaterdag 21 februari spelen ze in de Arke zaal van het Muziekcentrum in Enschede.

Reacties

Populaire scribble

Beste meneer Chambers,

Waarom? Probéér het me in ieder geval uit te leggen. Ik wil het echt snappen. Waarom? U hebt me de laatste tijd behoorlijk bezig gehouden. Door een artikel over uw laatste boek uit een serie van zes , besloot ik ze allemaal te lezen. U hebt bijna 30 jaar de tijd genomen voor het schrijven, ik las ze in een paar maanden. U bent een gewaagd schrijver, voor tienerboeken, maar dat kan ik als bijna 40-er wel aan. De kennismaking via Je moet dansen op mijn graf was gelijk raak. Wat maakte dat ik er natuurlijk een post over schreef. Onderweg merkte ik dat uw boeken toch best verschillen van toon en schrijfstijl. Zo sprak Verleden week , de jongste van de zes, me het minst aan. Met Nu weet ik het betreedt u het pad van het geloof. Voor iemand zonder godsdienstige achtergrond een interessant pad om samen met de hoofdpersoon te bewandelen. En De Tolbrug was weer subliem. Mooie vorm, goed verhaal. Terecht dat u daar prijzen mee hebt gewonnen en dat het is bewerkt voor toneel. Niets is wat het...