Doorgaan naar hoofdcontent

Update ding YouTube

Dat we film meer moeten gaan inzetten bij het overbrengen van informatie, lijkt me een open deur. We zijn visueel ingesteld en willen snel en simpel horen en zien wat we moeten weten. Zoiets. Maar hoe dan?

ZBdigitaal verwees ooit naar een mooie site van de universiteit van Nottingham, waarop alle Elementen der Periodiek Systeem via film worden verklaard. Volgens mij heb je het dan begrepen: doel en middel. Natuurlijk staan er meer mooie voorbeelden op sites als YouTube, maar het zijn slechts een paar spelden in een enorme hooiberg van egotripperij.

Ook bibliotheken kunnen nog veel leren waar het gaat om het inzetten van film. Essen liet al zien dat je film heel leuk in kunt zetten voor boekpromotie/verkoop. We hebben wel plannen en ambities, maar je begeeft je toch op glad ijs. Enthousiasme alleen staat immers niet per definitie garant voor kwaliteit. Daar prikt de klant natuurlijk snel doorheen. Dat wil zeggen; de kritische klant. En ik vind dat die wel onze maatstaf is.

Dus, om een beetje in de sfeer te blijven en voorlopig nog gewoon de voordelen te genieten van het betere jatwerk, hier een leuk filmpje. Of is het een boek. Of toch kunst? Een beetje van alles, wat mij betreft.



Via Eazy's Bits & Pieces

Reacties

Populaire scribble

Net als in de film

Iemand zei laatst: "Wat hebben jullie toch een leuk team in Overijssel". Dat klopt. We hebben leuke mensen en die doen leuke dingen. Eén van die dingen is onlangs gestart. We realiseren ons namelijk dat er - na een explosie van 23dingencursussen - nog niet echt veel is gedaan met de energie die daarbij is vrijgekomen. Dus dat gaan we oppakken: het vervolg op 23dingen. Onze captain-of-leuke-dingen heeft een Alles-is-liefde-crew samengesteld en legt uit dat we niet trots en bevooroordeeld moeten zijn, maar dat we de juiste keuzes moeten maken. Keuzes met het hart. Beginnend met de vraag: wat is eigenlijk het probleem. Om ons een handje te helpen noemt hij vier probleemgebieden. Onze klanten, want die laten zich maar moeilijk bereiken Onze collega's, want die zijn weer een beetje ingedut Onze bazen, want die moeten ons meer tijd, geld en aandacht geven Wijzelf, want we durven, kunnen of willen die volgende stap nog niet te zetten Of we hier alvast even op willen reageren....