Doorgaan naar hoofdcontent

Iedereen wandelt zich wijs


Reacties

  1. Geen reactie, een vraag. Omdat ik een aantal van jouw "leerlingen" af en toe volg, ben ik zo langzamerhand iets wijzer geworden in het blogvolgen, ik feedread ze. Kun jij me zeggen wat het verschil is tussen een feedreader en een feedburner? En waarom ik de wereld van Sophie niet kan laten feeden? (Terwijl ze toch dezelfde regel onderaan haar blog heeft staan als de anderen)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag AvA, je stelt wel lastige vragen voor de vroege morgen hoor!
    Ik doe een poging. Om eerlijk te zijn weet ik het verschil tussen een burner en reader niet. Ik ken alleen de term reader en gebruik zelf netvibes, dat bevalt heel goed. Welke gebruik jij?

    Sophie heeft inderdaad bovenin haar zijbalk de gadget geplaatst om feeds toe te voegen aan je 'reader', ook aan netvibes. Dat moet gewoon werken. Wel is het zo dat de helft van haar uitrolmenu achter de gadget valt die ze er onder heeft geplaatst. Als jij op zoek bent naar het Atom-icoontje, die zit dus achter de wereldbol. Je zou Sophie even kunnen vragen één van beiden te verplaatsen! Bij haar reactiefeeds gebeurt hetzelfde.

    Hopelijk kom je hier even verder mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Astrid en AvA,
    Ooit heb ik uit nieuwsgierigheid zitten rommelen met Feedburner. Er is toen iets fout gegaan waardoor mijn RSS niet meer werkt. In ieder geval niet voor de berichten maar mogelijk wel voor reacties. Maar daar heb je dan niet zoveel aan. Helaas lukt het me niet om die handelingen ongedaan te maken.
    Feedburner is (uitleg via ZBdigitaal) een tool om het aantal bezoekers te tellen. Een feedreader leest de berichten waar je op geabonneerd bent.
    Leuk dat je mijn blog volgt AvA. Ga je zelf ook een weblog beginnen? De cursus 23 dingen kun je ook via het web volgen.
    Volgens mij zit er achter de wereldbol niets verstopt. Het Atom symbooltje zit onderaan maar werkt dus niet.
    Groet,
    WvS

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Sofie, zo leer ik ook weer wat!
    Ik zie nu inderdaad dat netvibes je RSS niet accepteert. Vervelend.
    Maar bij mij verdwijnt alles wat onder de netvibesbutton staat echt achter het wereldbolletje. Misschien ligt dat aan Explorer? Ik had dat zelf ook een keer en heb de onderliggende gadget toen verplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt dames!
    Nee, ik ga geen blog beginnen , er wordt genoeg geblogd door jullie en anderen die wel wat te melden hebben, ik lees jullie (vaak) graag.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire scribble

Van inzicht naar ontdekking

Bent u een trouwe lezer? En een oplettende? Dan hebt u vast wel gemerkt dat hier niet alleen de header iedere week verandert, maar dat er ook telkens iets nieuws te 'leren' valt. Of nou ja, leren, dat ik bepaalde inzichten met u deel, die u de ene keer wel en de andere keer misschien niet raken. Vond u ze mooi? Of herkenbaar? Die inzichten bedenk ik natuurlijk niet zelf. Die komen uit een kaartendoosje . Elke week trok ik een nieuwe kaart en, volgens de wet van de synchroniciteit, was dat psychologische inzicht op dat moment van belang in mijn bewustwordingsproces. Tja, vaak was dat inderdaad wel pijnlijk waar. En de laatste kaart van de stapel vatte dit inzichtjaar misschien wel mooi samen: al mijn behoeften mogen gevoeld worden. Volgens de 'gebruiksaanwijzing' dagen deze inzichten uit om contact te maken met ontkende en niet-geleefde delen van jezelf. En komen ze het meest tot hun recht als je een verlangen hebt om eerlijk te willen kijken naar de onbewuste over...