Op 23 oktober start editie 2009 van Nederland Leest, met in de hoofdrol het boek Oeroeg van Hella S. Haasse. Ter voorbereiding op dit feestje verscheen vorige week een 'inspiratiefilm' voor bibliotheken. Met ideeën en handvatten over hoe je de campagne bij jouw klanten onder de aandacht brengt en hoe je alle promotiematerialen inzet.
Ik weet het niet hoor. We doen als branche op sommige vlakken toch echt wel bijzondere dingen. Maar onszelf in de markt zetten - zelfs binnen onze eigen markt - is nog altijd niet ons sterkste punt. Er borrelt van alles bij me naar boven tijdens dit filmpje, maar inspiratie... nee, dat zit er niet tussen.
Toch gaan we er wel weer wat moois van maken dit jaar, hoor. Reken maar!
Ik weet het niet hoor. We doen als branche op sommige vlakken toch echt wel bijzondere dingen. Maar onszelf in de markt zetten - zelfs binnen onze eigen markt - is nog altijd niet ons sterkste punt. Er borrelt van alles bij me naar boven tijdens dit filmpje, maar inspiratie... nee, dat zit er niet tussen.
Toch gaan we er wel weer wat moois van maken dit jaar, hoor. Reken maar!
Niet echt spannend inderdaad...maar goed, er is in ieder geval ook een filmpje gemaakt. Dat was een paar jaar geleden ook nog niet echt aan de orde...
BeantwoordenVerwijderenHelemaal waar. En je moet ergens beginnen. Maar soms twijfel ik of de regel 'beter iets dan niets' wel altijd het resultaat vergoelijkt...
BeantwoordenVerwijderenVreselijk, wat een sneu filmpje. Ik snap dan ook werkelijk niet hoe je zoiets als vooruitgang zou kunnen zien, alleen maar omdat het er vroeger niet was. Integendeel: vergeleken met een fatsoenlijk stukje tekst vind ik het een grote stap terug.
BeantwoordenVerwijderenEn met J-EvdP heb ik ook nog een klein appeltje te schillen: toen ik hem vroeg of hij zich wilde inzetten voor Oeroeg in grote letter kreeg ik niet eens antwoord.
Zo!
En die zit, schrijver. Voor J-EvdP is een klein appeltje vast niet groot genoeg ;-)
BeantwoordenVerwijderen@Henk: Tja, inspireren is een kunst ;-)
BeantwoordenVerwijderen