Doorgaan naar hoofdcontent

Even opladen... met een boek

Ik hou u dus op de hoogte over mijn belevingen met de e-Reader, die ik als proefkonijn te leen heb. De technische start(problemen) heb ik al gedeeld. Om een betrouwbaar e-Lees ervaringsverslag te schrijven, moet ik voldoende e-Leeskilometers maken. Daarvoor zijn 10 pagina's echt niet genoeg.

Maar tussen mij en de familie Meijer wil het niet zo vlotten. Na een e-Leespauze van... ik weet niet, dagen, geen weken... had ik gisteravond weer de geest. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Samen met die mannen die vrouwen haten nestelde ik me lekker warm in bed, kussentjes stapelen, dekbedje goed instoppen, e-Boek aanzetten... batterij leeg.

* zucht *

Tja, ík wil wel, maar die techniek wil nog niet zo. Dus werd het alsnog een knus onderonsje met de net aangeschafte Zeer Korte Verhalen van meester Snijders. Lekker hoor, zo'n boek dat het altijd doet.

Reacties

  1. Aanbeveling: Word lid van AFdH en ontvang al die mooie boeken thuis.
    Smullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Fred, leuk je hier weer te zien. Lid van AFdH, dat kan dus ook? Smullen doe ik graag, dus ik zal er eens rondsnuffelen. Dank voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gauw opladen want die dikkerds van Stieg Larsson zijn vast comfortabeler op een e-reader ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet zo slim Astrid :-).
    Waarom denk je dat die oplader er bij zit?
    Sterkte met het digitaal lezen!

    PS Je kunt jouw exemplaar ook schenken aan ons, dan ben jij van de ellende af en kunnen wij die mooi uitlenen :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Chipo: accu weer helemaal vol, nu ik nog ;-)

    @Jouke: Oplader? Was het maar waar. Hij laadt - voor zover ik heb kunnen ontdekken - alleen op aan een draaiende computer. Doe mij maar een gewoon stekkertje zoals bij de HTC...
    Enne, voor een leen-exemplaar kun je gewoon naar GK. Die heeft er nu ook eentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aha.
    Die van GK is inmiddels beschikbaar voor de uitleen hoor :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Jouke: Toch wel voor eigen personeel toch, hoop ik. Was wel de bedoeling hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Astrid: Nee natuurlijk niet voor het personeel. Bij ons is namelijk de klant Koning! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Jouke: En jullie superpersoneel kan natuurlijk al alle vragen van Koningklant hierover beantwoorden. Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Astrid: wij hebben die dingen al een half jaar hoor, daar is al uitvoerig mee getest door personeel en anderen. Voor vragen hebben we een speciaal e-mail adres (mag jij ook gebruiken hoor).
    Dus je reactie is ietwat....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dus toch TopPersoneel! Dat zeg ik toch? M'n reactie was niet ietwat... bedoeld. Sorry. Dat mailadres ga ik misschien nog wel eens gebruiken. Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Okidoki!
    Adres is : eportal@bibliotheekenschede.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire scribble

Spoedberaad

We zitten midden in de module Moreel Beraad. We leren waar een ethisch dilemma aan moet voldoen, welke vormen van moreel beraad er zijn en hoe je als geestelijk begeleider een goede gespreksleider bent. We oefenen in groepjes met zelf ingebrachte casussen. Twee dingen zijn cruciaal in dit proces: wat is de werkelijke kernvraag en waar ligt het 'hittepunt' van het dilemma. Zo puzzel je als groep stapsgewijs naar een besluit waarmee je de minste morele schade aanricht. Het analytische van deze rol ligt me wel. In de praktijk word ik onverwacht uitgedaagd. De hele weg van Enschede naar Utrecht loopt mijn morele stressthermometer op naar een vurig hittepunt door de schaamteloze houding van een medereiziger. Best knap eigenlijk, dat je zo stoïcijns helemaal je eigen ding kunt doen. Ondertussen oefen ik op de zinsconstructie van de juiste kernvraag: "Moet ik de reiziger op dit moment aanspreken op het vervuilen van de zitplaats en bezethouden van twee extra plekken, als hij verd