Volgens mij ben ik best een spiritueel mens, maar die spiritualiteit laat zich niet echt vangen in een Boek, een Kerk of een Religie. Simpelweg omdat ik er niet mee ben opgegroeid. Dan moeten er andere wegen je pad kruisen om die deuren te openen. Zo had ik ooit een vriendje uit een 'Christelijk nest'. Uit nieuwsgierigheid ben ik eens begonnen in de Bijbel, hoofdstuk 1. Dat was niet echt de weg om vriendschap te sluiten met God, zo leerde ik al snel. Later heb ik als muzikant in vele kerken gespeeld, ook tijdens de nachtmissen met Kerstmis. Maar dan was ik in de eerste plaats aan het werk, wat weinig ruimte bood voor het openen van een lijntje naar boven. Dat ik mijn spirituele lijntje op een ander vlak heb ontwikkeld heeft ook te maken met het feit dat ik altijd iets benauwends voel als het om het leven volgens 'Gods woord' gaat. Alles lijkt daarin zo duidelijk Goed of Fout, terwijl er tegelijkertijd wordt gestrooid met ontelbare interpretaties. En dat is voor...
beschrijf jezelf en herlees een ander
Die heb ik helaas dus wel gemist :-(
BeantwoordenVerwijderenIk las de recensie in de PZC maar toen was het al te laat.
Had dit maar eerder geschreven Scribbles want ik heb inderdaad erg genoten van 'De schepping' en een try-out zo dicht bij huis komt niet zo vaak voor.
Eigenlijk dus jouw schuld ;-)
Mooi is dat! Maar ja, alles is altijd mijn schuld, dus deze kan er ook nog wel bij ;-)
BeantwoordenVerwijderenAl moet gezegd, ik héb er ergens al wel over geschreven en met een linkje naar verwezen, ik kan het alleen niet meer terugvinden. Het zal ergens in een reactie zijn geweest. Dus uiteindelijk is het toch je eigen schuld, had je mij maar echt goed moeten volgen en Alles moeten lezen!
Wie weet komt er een reprise, en anders kom je toch gewoon naar Enschede! Of je koopt het boek :-)
Ja ja, zo kan ik het ook! Ik volg je wel degelijk maar waar jij je reacties achterlaat kan ik toch echt niet weten hoor.
BeantwoordenVerwijderenEn boeken kopen, daar begin ik niet aan. Ik kijk wel in de bieb :-)
@ Henk:
Ik krijg de link niet open maar heb ook op Zeeuws Knoopje RSS.
@Henk: Er lijkt inderdaad met je link iets niet in orde en ik kan ook niet zien waar je ons heen wilt sturen. Word wel nieuwsgierig!
BeantwoordenVerwijderen@Sofie: Ja foei, trouwe lezers moet je koesteren, niet met een kluitje in het reactieriet sturen (dacht alleen dat het op m'n eigen blog was, maar weet het echt niet meer, sorry)!
@Henk (en Zeeuws Knoopje): Dank, leuke recensie. Nu maar hopen dat hij in Enschede ook begint met De Schepping. Dat er nog een hemel kwam wist ik niet. Smullen!
BeantwoordenVerwijderen