Doorgaan naar hoofdcontent

Ding 15 - PodCast


De eerste en enige via het internet verspreidde muziek-
of radiouitzending
die ik heb gedownload, is de 12-delige podcastserie van In Europa. Voor als ik me ooit eens zou vervelen. En daar kwam het maar niet van. Tot ik onlangs zo'n 8 uur in de trein doorbracht.


Op de kabbelende ZEN-stem van Geert Mak en het geroffel van de trein schommelde ik naar en van Berlijn! Een leuke ervaring.

Verder heb ik niet zoveel met deze dienst. Ik heb nog geen uitzen-ding gevonden die ik echt zou missen als ik hem niet zou 'podcas-ten' en heb ook geen behoefte daar naar te blijven zoeken.

Als mogelijkheden voor de bibliotheek zie ik gelijk een luisterboek-serie voor me. Een beetje zoals het hoorspel van Ollie B. Bommel. Een populair luisterboek, helemaal hip tegenwoordig, aanbieden als 24-delige podcastserie. Dat gaat vast veel verslaafde bezoekers opleveren!

Helaas bestaat er zoiets als auteursrechten, maar misschien kunnen we een deal sluiten? En als je het boek zelf voorleest, is dat dan ook strafbaar? Zo niet, dan stel ik graag mijn zwoele biebboekenstem ter beschikking! Eck, doe jij de muziek?

Reacties

Populaire scribble

Leer scholieren kritischer te googelen

Deze kop stond boven een kort bericht in de nieuwsbrief van Vives . Mijn aandacht is getrokken. Leest u met me mee? Scholieren moeten les krijgen in het kritischer beoordelen van informatie op internet. Ze 'knippen en plakken nu vaak', zonder dat ze goed weten of ze een betrouwbare bron in handen hebben. Dat stelt docent Amber Walraven van de Universiteit Twente, die vrijdag op dit onderwerp promoveert aan de Open Universiteit Nederland. De google-lessen moeten ervoor zorgen dat scholieren beter gaan kijken of de informatie die zij vinden waardevol is en of het om betrouwbare sites gaat. Scholieren zouden nu vooral kijken of de informatie in het Nederlands is, of de site snel een antwoord geeft op hun vraag en of die er leuk uitziet. Het onderzoek werd verricht onder scholieren van het vwo. Het is volgens de promovenda niet de bedoeling dat het kritischer leren zoeken een speciaal vak moet worden. Docenten moeten zoekinstructies opnemen en verhelderen in hun lessen voordat leer