Doorgaan naar hoofdcontent

Waar ons land inspireert


Ik weet niet precies waar het 'em in zit, maar als ik het Geuldal in rijd, is het altijd een beetje alsof ik thuis kom. En de beginnende herfst is een prachtig seizoen om van dit schoons te genieten. Dit heuvellandschap is een goed bewaard geheim. Maastricht is voor mij de stad van de bijzondere winkels, de fijne straatjes, de oude panden, de kinderkopjes, het zachte taaltje, de donkere kerken en het met lef chique durven zijn. België is hele andere koek, maar ook Luik is langzaam van een lelijk eendje in een bijna volwassen zwaan veranderd. Al met al is het een heel Duits geörienteerd gebied met veel vakwerkhuisjes en veel Gemütlichkeit. Perfect voor een wandel-winkelcombinatie. Dus er zijn weer heel wat kilometers afgelegd en heel wat verwencalorieën verwerkt. Het gewone leven kan weer beginnen.

Reacties

  1. Is dat geheim echt zo goed bewaard? Ik heb wel 's in file langs de Geul gelopen... Maar mooi is het er, dat is zeker! En je foto's zijn ook weer prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze mooie plaatjes heeft u ons nog rap geserveerd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooie impressie Astrid, met mooie muziek. Sterkte met het gewone leven :-)

    (overigens wel jammer dat slide inmiddels zo'n dominante balk aan de onderkant heeft. Het was al een beetje een drukke widget altijd, en dat wordt er niet minder op, zie ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Edwin Die balk zou in de code die je krijgt verwijderd kunnen worden, neem ik aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @schrijver: Het geheim zit 'em daarin dat je niet in het weekend moet wandelen en dat je de juiste routes aan elkaar moet binden om filelopen te voorkomen ;-)

    @Edwin: Arvo Pärt is m'n held voor de meer meditatieve gemoedstoestanden. En nadat ik 2/3 van de embedcode heb verwijderd, is die nare widgetbalk ook foetsie!

    @eazy: op uwer wenken bediend ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja het is er erg mooi inderdaad! afgelopen maart het krijtlandpad gelopen
    Ik herken veel van je mooie plaatjes

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire scribble

Van inzicht naar ontdekking

Bent u een trouwe lezer? En een oplettende? Dan hebt u vast wel gemerkt dat hier niet alleen de header iedere week verandert, maar dat er ook telkens iets nieuws te 'leren' valt. Of nou ja, leren, dat ik bepaalde inzichten met u deel, die u de ene keer wel en de andere keer misschien niet raken. Vond u ze mooi? Of herkenbaar? Die inzichten bedenk ik natuurlijk niet zelf. Die komen uit een kaartendoosje . Elke week trok ik een nieuwe kaart en, volgens de wet van de synchroniciteit, was dat psychologische inzicht op dat moment van belang in mijn bewustwordingsproces. Tja, vaak was dat inderdaad wel pijnlijk waar. En de laatste kaart van de stapel vatte dit inzichtjaar misschien wel mooi samen: al mijn behoeften mogen gevoeld worden. Volgens de 'gebruiksaanwijzing' dagen deze inzichten uit om contact te maken met ontkende en niet-geleefde delen van jezelf. En komen ze het meest tot hun recht als je een verlangen hebt om eerlijk te willen kijken naar de onbewuste over...