Doorgaan naar hoofdcontent

Stadsdichters Hengelo

wist u dat
hengelo stad
bruist
als het gaat om gedichten

net in ambt gezet
dicht stadsdichter fred
om al
haar kleuren te belichten

't is een drukke baan
het dichtersbestaan
alleen
gaat fred dat niet rooien

maar emma-sophie
z'n jonge evenknie
helpt mee
de taak te voltooien

wat nog ontbrak
was digitaal gemak
zodat ieder
hun dichtsels kan lezen

kort getest maar hier toch
hengeloos stadsdichtersblog
zo 2.0
kan een feestje dus wezen!



Reacties

  1. Ken hem van Quasimodo, sympathieke gozer. Wist niet dat 'ie uit 074 kwam, nou ja...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alles klopt wat je zegt. En hij doet nog veel meer wat veel mensen niet weten. Bescheiden dus ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Astrid,
    Je dicht zelf ook bepaald niet onverdienstelijk! (Ik neem tenminste aan dat het eigen werk was.)
    Zit dat in het Oosten in de lucht?
    Leuk om (na doorklikken) te lezen over een 'bomvolle bibliotheek'. Dat moeten we vaker hebben.
    Groet van schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Om eerlijk te zijn, het is m'n eerste lange rijmelarij (sinds de sint niet meer bij ons voorbij komt!). Maar ik heb m'n koudwatervrees overwonnen en hem voor deze gelegenheid maar gelijk wereldkundig gemaakt. En ja, hier in het oosten zijn we nogal overpeinzend en poëtisch aangelegd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Astrid,
    Hoe zou dat komen van die aanleg? Is het aangeboren of komt het door het landschap? Ik bedoel: als ik in het oosten zou ga wonen, werd ik dan langzaamaan ook overpeinzend en poëtisch?
    Wel flauw van Sint om niet meer voorbij te komen! En dat voor iemand die zelf zo graag dicht. Daar moeten we iets aan doen.
    Groet van schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er zijn hier gewoon teveel mooie poëtische landschappen om naar te staren. Misschien is het dat ;-)

    Ik zal m'n schoen weer eens zetten. Ging er eigenlijk vanuit dat dat in een flat geen zin had, maar wie weet is de Sint ook wel met z'n tijd meegegaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gedicht Astrid.
    Vooral doorgaan.
    Zolang je er niemand mee kwetst en je er zelf plezier aan beleefd.
    En verdomd, die Sint die komt, ook wel in een flat.

    Groet Fred.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire scribble

Van inzicht naar ontdekking

Bent u een trouwe lezer? En een oplettende? Dan hebt u vast wel gemerkt dat hier niet alleen de header iedere week verandert, maar dat er ook telkens iets nieuws te 'leren' valt. Of nou ja, leren, dat ik bepaalde inzichten met u deel, die u de ene keer wel en de andere keer misschien niet raken. Vond u ze mooi? Of herkenbaar? Die inzichten bedenk ik natuurlijk niet zelf. Die komen uit een kaartendoosje . Elke week trok ik een nieuwe kaart en, volgens de wet van de synchroniciteit, was dat psychologische inzicht op dat moment van belang in mijn bewustwordingsproces. Tja, vaak was dat inderdaad wel pijnlijk waar. En de laatste kaart van de stapel vatte dit inzichtjaar misschien wel mooi samen: al mijn behoeften mogen gevoeld worden. Volgens de 'gebruiksaanwijzing' dagen deze inzichten uit om contact te maken met ontkende en niet-geleefde delen van jezelf. En komen ze het meest tot hun recht als je een verlangen hebt om eerlijk te willen kijken naar de onbewuste over...