Doorgaan naar hoofdcontent

Teamwork


Het was weer een volle dag met #debibliotheekopschool vandaag. In Den Haag, voor de verandering. Een dag waarbij datgene centraal stond dat steeds beter vorm krijgt, dat steeds belangrijker en leuker wordt en dat de rode draad vormt van onze acties tijdens de naderende Bibliotheek2daagse. Teamwork!

Want vandaag heb ik veel spijkers met koppen geslagen met het kernteam, met het digitale team en met het communicatieteam. In kleine bezetting, in grote bezetting en zelfs in virtuele aanwezigheid. Flexibel als we zijn. Wat gelijk ook zorgde voor nog meer verbinding met het team dat die doorgaande lijn van 0-18 jaar maakt. Zodat we straks in Middelburg echt met elkaar de stands bemensen en de sessies verzorgen. En dat is een goede zaak.

Daarmee heb ik zelf ervaren dat de Bibliotheek op school valt of staat bij goed teamwork. Zoals u dat ontdekt in uw eigen bibliotheek, bij het implementeren van deze aanpak. Om dat te benadrukken vertellen we u in Middelburg graag hoe uw Bibliotheek op school-team eruit zou moeten zien. En dat dit voor ons een serieuze zaak is blijkt uit het feit dat we de bibliotheek, die met het grootste team naar deze mini-sessie komt, belonen met een advies op maat van de beste specialisten uit ons eigen dreamteam.

Dus, door al die mooie stappen van vandaag ben ik in zo'n goede bui, dat ik gewoon even moet scribblen dat ik trots ben op dit sterke dreamteam en op het feit dat ik daar in mee mag doen. Hieperdepiep Hoera!

Reacties

Populairste scribble

Uit het veld geslagen

Deze tweede lesdag van ons nieuwe schooljaar zit ik voor het eerst thuis in zoom. De zomergriep heeft me te pakken. Inmiddels koortsvrij, maar zowel m'n kriebelhoest als m'n lichaam houd ik liever uit trein en klaslokaal. Gelukkig is er een online verbinding en dat werkt prima.  Mystagogie. Dat is zowel het mooiste als het meest ongrijpbare vak tot nu toe. De docent definieert dit als 'het verdiepen van het vertrouwen op een begeleiding vanuit en in het mysterie'. Waarbij 'een mystagoog, in het luisteren naar het levensverhaal, beluistert hoe het mysterie zich wil ontsluiten in de ander diens identiteit en zelfbewustzijn'. Snap je? Nee, ik ook nog niet. Maar tijdens deze les worden weer twee prachtige mystieke teksten besproken, veel vragen gesteld en vallen er mooie stiltes na de antwoorden die ieder hier voor zichzelf op geeft. Ik leer dat mystagogie vooral gaat over en begint met luisteren. Dat kan vanuit bijvoorbeeld stilte, liefde, intuïtie of niet-weten. N