Doorgaan naar hoofdcontent

Take a seat

Dat de digitale ontwikkelingen niet alleen binnen onze diensten plaatsvinden, maar ook bij onze 'ondersteunende diensten' blijkt uit een advertentie in Informatie Professional (7/8, 2008).

Om het de klanten makkelijk te maken, hebben we van die onoog-lijke verrijdbare multifunctionele krukjes. U kent ze wel. Ontwerper Jelte van Geest maakte voor Bibliotheek Eindhoven een robotstoel:
de Take a seat.

De lezer meldt zich via zijn rfid-pas aan bij de stoel en die zet vervolgens de achtervolging in. Zodra de lezer pauzeert, stopt ook de stoel. Het uitrusten kan beginnen. Door de rfid-technologie weet de stoel precies bij welke lezer hij hoort. Een zaaltje vullen met alle stoelen voor een lezing of voorstelling, wordt hiermee een hilarische bezienswaardigheid! Daar word ik dus heel blij van.

Reacties

  1. Als zo'n stoel zich maar niet teveel hecht aan z'n baasje. Leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maak je maar geen zorgen, het is geen Skip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het filmpje met de stoelen is hylarisch! Scheelt een hoop pijnlijke ruggen door het sjouwen en het is goedkoper, want je hoeft niet naar de fysiotherapeut.

    Ik had weer een tijdje niet gekeken, Astrid, maar ik zie dat je er nog steeds veel werk van maakt. Die van "hoe gelukkig bent u" is heel leerzaam. Maar hoe zit het nu met W. die juist door hard werken gelukkig wordt? Als hij niet kan werken is hij diep ongelukkig! Zou hij het daarom helemaal niet erg vinden dat hij nog moet werken voor de kost???

    Nou ja, ik hoop dat hij, ondanks alles, toch gelukkig is!!!!

    je oude, wijze uil!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Uiltje, uitgefladderd bij onze oosterburen?
    Geluk is een vreemd ding. De één vindt het in kleine dingen en kruipt meer naar binnen, de ander kan niet zonder veel buitenkant. Vrienden, hobby's, werkwerkwerk. Bij W. is het misschien meer kip en ei: is hij gelukkig omdat hij veel werkt of kan hij veel werken omdat hij gelukkig is?
    En waar nestelt het uiltje zich ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire scribble

Gedeelde smart

We hebben een klein feestje en nemen de kinderen mee uit eten. Om het avontuur nog groter te maken proberen we een onbekend doch aanbevolen restaurant. Een menukaart? Nee, die hebben we niet. Even de QR code scannen voor alle gerechten. Papier is zó ouderwets... Of we het concept kennen. Concept? Nou nee. Het heet 'shared dining'. De gerechten zijn iets kleiner en de bedoeling is dat je alles wat je bestelt op tafel zet en het gezellig met elkaar deelt. Oké... even schakelen... allemaal iets anders bestellen dus. En de friet, dat moet ook apart besteld worden? Ja dus. Nou, een avontuur is het wel, dat moet gezegd. Vooral als alles wordt geserveerd. Want iedereen krijgt namelijk toch gewoon z'n eigen gerecht. Ziet er goed uit hoor, maar waar zijn de lege borden om het te 'sharen'. Hoe hadden ze dit nou precies bedacht? Het avontuur wordt nog groter als de ober mijn noodles voor me zet met de opmerking: "kan een beetje pittig zijn, maar u gaat niet dood hoor.&quo