Dat de digitale ontwikkelingen niet alleen binnen onze diensten plaatsvinden, maar ook bij onze 'ondersteunende diensten' blijkt uit een advertentie in Informatie Professional (7/8, 2008).
Om het de klanten makkelijk te maken, hebben we van die onoog-lijke verrijdbare multifunctionele krukjes. U kent ze wel. Ontwerper Jelte van Geest maakte voor Bibliotheek Eindhoven een robotstoel:
de Take a seat.
De lezer meldt zich via zijn rfid-pas aan bij de stoel en die zet vervolgens de achtervolging in. Zodra de lezer pauzeert, stopt ook de stoel. Het uitrusten kan beginnen. Door de rfid-technologie weet de stoel precies bij welke lezer hij hoort. Een zaaltje vullen met alle stoelen voor een lezing of voorstelling, wordt hiermee een hilarische bezienswaardigheid! Daar word ik dus heel blij van.
Was de ontwerpfase van m'n project al spannend, nu de voorbereiding van de realisatiefase is begonnen, is er echt geen weg meer terug. Vorige week heb ik het nieuwe serviceconcept, zoals de bibliotheken dat voor zich zien, aan de pilotscholen gepresenteerd. En die waren blij. Dit was eigenlijk precies waarvan ze zelf hadden gezegd dat ze dat nodig hebben. Dus we gaan verder: ik bezoek de komende weken samen met de lokale onderwijsspecialist de zeven pilotscholen om alle leerkrachten bij te praten over wat we aan het doen zijn en ter plekke passende vervolgafspraken maken. Wie, wat en wanneer... Maatwerk dus. Nieuwsgierig naar de inhoud van ons serviceconcept? Klik dan maar even door deze slideshare. Biebsearch Junior View more presentations from astrids scribbles . Ondertussen in de polder... Daar zijn de eerste drie geïnteresseerde schooldirecteuren bijgepraat. En we zitten nog steeds met elkaar om tafel. Andere situatie, zelfde gezamenlijke belang, andere vervolgafsprake...
Als zo'n stoel zich maar niet teveel hecht aan z'n baasje. Leuk idee!
BeantwoordenVerwijderenMaak je maar geen zorgen, het is geen Skip!
BeantwoordenVerwijderenHet filmpje met de stoelen is hylarisch! Scheelt een hoop pijnlijke ruggen door het sjouwen en het is goedkoper, want je hoeft niet naar de fysiotherapeut.
BeantwoordenVerwijderenIk had weer een tijdje niet gekeken, Astrid, maar ik zie dat je er nog steeds veel werk van maakt. Die van "hoe gelukkig bent u" is heel leerzaam. Maar hoe zit het nu met W. die juist door hard werken gelukkig wordt? Als hij niet kan werken is hij diep ongelukkig! Zou hij het daarom helemaal niet erg vinden dat hij nog moet werken voor de kost???
Nou ja, ik hoop dat hij, ondanks alles, toch gelukkig is!!!!
je oude, wijze uil!
Dag Uiltje, uitgefladderd bij onze oosterburen?
BeantwoordenVerwijderenGeluk is een vreemd ding. De één vindt het in kleine dingen en kruipt meer naar binnen, de ander kan niet zonder veel buitenkant. Vrienden, hobby's, werkwerkwerk. Bij W. is het misschien meer kip en ei: is hij gelukkig omdat hij veel werkt of kan hij veel werken omdat hij gelukkig is?
En waar nestelt het uiltje zich ;-)