Tijdens mijn stage bij Willem. Hart voor levensvragen bezocht ik een echtpaar. Bijna hun hele leven samen, net met pensioen en ineens blijkt hij ongeneeslijk ziek. Door onze gedeelde bronnen uit het Hindoeïsme was er een snelle klik. Ik ben dankbaar dat ik toen heb kunnen helpen om de moeilijke vragen, die tussen hen in de lucht hingen, bespreekbaar te maken. Inmiddels is meneer overleden en zit ik voor de nazorg opnieuw bij haar aan de keukentafel. De rouw is groot na zoveel mooie en liefdevolle jaren samen. Met bewondering en ontroering luister ik naar haar verhalen over de laatste weken, haar helende proces van het verdriet doorleven en de fijne herinneringen bij het opruimen van hun spullen. Ondanks de tranen is er soms ook een moment van lichtheid en een open blik op de toekomst. 'Ik heb zelfs deze week nieuwe schoenen gekocht', zegt ze, 'Waldläufers, ken je die? Het enige merk waar ik nog goed op kan lopen.' Zeker! En ik steek trots een voet boven de tafel uit me...
beschrijf jezelf en herlees een ander
Tja, zels panda's kunnen last van allergieën hebben, zo heb ik last van nies-aanvallen als mijn schoonmoeder in de buurt is, merkwaardig niet....?;-)
BeantwoordenVerwijderenIk weet zo even niet welk pilletje daar tegen helpt ;-) Sterkte!
BeantwoordenVerwijderenbij mijn schoonmoeder moet je altijd in het meervoud praten, zoiets als "wij Beatrix". Zo is het dus ook met het pilletje, dat worden al gauw pilletjes en dan ligt een overdosis al gauw om de hoek! Ga wel een stukje wandelen, is nog gezond ook! ;D
BeantwoordenVerwijderenHij blijft leuk!
BeantwoordenVerwijderen@Tom: herstel: Heel Veel Sterkte!
BeantwoordenVerwijderen@eazy: hij was nieuw voor mij, maar ik moet echt elke keer hardop lachen. Perfect middel om de templatefrustratie te verzachten ;-)
Wow, is dit echt Blokker? Ziet er erg professioneel uit. Komt er helemaal boven nog een mooie header? Dat zou het helemaal afmaken.
BeantwoordenVerwijderenje bent te snel! ben nog aan het afwerken.
BeantwoordenVerwijderenja, alles van blogger. maak ik zo voor je ;-)
header? als in een foto? geloof niet dat dat kan in deze opmaak...
wordt vervolgd
p.s. Is hooikoorst een grapje dat me ontgaat of is het een foutje? (Het staat nu zo prominent bovenaan...)
BeantwoordenVerwijderen'bovenaan' klopt al niet meer, dat komt door 'read more' natuurlijk... En p.s. slaat ook nergens op, want m'n ander reactie staat ergens anders. Nou ja, ff wennen!
BeantwoordenVerwijderen@schrijver: Wat een heerlijke cryptische reactie! Ik kan niet helemaal terughalen wat je gedachtengang is geweest, maar ik neem aan dat het allemaal goed is gekomen ;-)
BeantwoordenVerwijderenIk bedoelde eigenlijk alleen maar dat er boven de panda 'hooikoorst' staat i.p.v. hooikoorts... En ik vroeg me af of dat een grapje of een foutje was.
BeantwoordenVerwijderen@schrijver: Ik heb best humor, maar niet als het om taalfouten gaat. Hier heb ik echt 100x overheen gelezen. Dank!
BeantwoordenVerwijderen