Doorgaan naar hoofdcontent

Informatie Management; een sprookje

Waar we zo goed in zijn...



...maar wat voor al die nieuwe draken in opkomst misschien niet meer genoeg is. Ridders, verzamelt u!

Reacties

  1. Ha Astrid, Leuk!
    Ik heb het filmpje dat jij gescout hebt even op bibliotheek2.0ning gezet. Met een verwijzing naar de vindster natuurlijk :-)
    Grtz, Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cool! Maar ik was wel een beetje op weg geholpen door essen2punt0.

    Klik in mijn archief op maart en je vindt nog een paar opvallende bibliotheekfilmpjes. Oh ja, en 11 april is ook briljant!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Assie,

    Ik begrijp niet hoe je iedere keer weer iets nieuws kan bedenken! Ik lees het niet iedere dag, maar vandaag dacht ik er weer eens aan. Ik ben benieuwd of ik het nu goed heb gedaan! Zal wel niet!
    Je verhaaltjes zijn leuk en je tekeningen/filmpjes een vondst. Waar haal je dat toch vandaan?

    Nou, tot een volgende keer!
    Oma uiltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag oma uiltje, wat leuk dat je weer even voorbij komt vliegen. En top dat het dus nu gelukt is! Niet meer vergeten :-)

    Veel van de dingen leer ik op de cursus, of ontdek ik zelf, of jat ik van anderen! En die leuke verhaaltjes, die schut ik uit m'n mouw of ik broed er een paar dagen op.

    Gewoon blijven komen dus! Tot gauw.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire scribble

Leer scholieren kritischer te googelen

Deze kop stond boven een kort bericht in de nieuwsbrief van Vives . Mijn aandacht is getrokken. Leest u met me mee? Scholieren moeten les krijgen in het kritischer beoordelen van informatie op internet. Ze 'knippen en plakken nu vaak', zonder dat ze goed weten of ze een betrouwbare bron in handen hebben. Dat stelt docent Amber Walraven van de Universiteit Twente, die vrijdag op dit onderwerp promoveert aan de Open Universiteit Nederland. De google-lessen moeten ervoor zorgen dat scholieren beter gaan kijken of de informatie die zij vinden waardevol is en of het om betrouwbare sites gaat. Scholieren zouden nu vooral kijken of de informatie in het Nederlands is, of de site snel een antwoord geeft op hun vraag en of die er leuk uitziet. Het onderzoek werd verricht onder scholieren van het vwo. Het is volgens de promovenda niet de bedoeling dat het kritischer leren zoeken een speciaal vak moet worden. Docenten moeten zoekinstructies opnemen en verhelderen in hun lessen voordat leer