Doorgaan naar hoofdcontent

Lijstendag

Just another day at the office. Veel klusjes op m'n actielijst. Er klopt iets niet met de financiën. Ik verzamel alle bestellijsten van de schoolcollecties en leg die naast de lijst met facturen. Op zoek naar de fouten. Ik maak de leerlinglijsten van alle instromers in orde voor m'n collega. Zij zorgt dat ze een mooie bibliotheekpas krijgen. Ik schuif in de lijst met opleidingen voor de Bibliotheek op school, want de groepen komen helaas niet vol. Samenvoegen en verplaatsen. Ik mail de definitieve deelnemerslijsten naar de docenten en het opleidingsbureau voor een verdere afhandeling. Ik kan het allemaal nog net overzien.

De mobiel verstoort m'n flow.
"Met Jeroen van Nogwat. De lijsten zijn klaar."

...

Eh... De - Lijsten - Zijn - Klaar.
Terwijl ik zijn mededeling langzaam uitspreek om mezelf wat tijd te geven, graaf ik diep. Lijsten. Welke lijsten. Nog meer lijsten. Jeroen wie. Had ik iets opgevraagd?

"Nou eh, u hebt twee foto's afgeleverd om opnieuw in te lijsten. Die zijn klaar."

Oh... die! Die fotolijsten. Die jongen. Van de Expo. Klaar. Natuurlijk.
Die verbinding komt van diep. Meer lijsten kan ik vandaag niet aan.

Reacties

Populaire scribble

Spoedberaad

We zitten midden in de module Moreel Beraad. We leren waar een ethisch dilemma aan moet voldoen, welke vormen van moreel beraad er zijn en hoe je als geestelijk begeleider een goede gespreksleider bent. We oefenen in groepjes met zelf ingebrachte casussen. Twee dingen zijn cruciaal in dit proces: wat is de werkelijke kernvraag en waar ligt het 'hittepunt' van het dilemma. Zo puzzel je als groep stapsgewijs naar een besluit waarmee je de minste morele schade aanricht. Het analytische van deze rol ligt me wel. In de praktijk word ik onverwacht uitgedaagd. De hele weg van Enschede naar Utrecht loopt mijn morele stressthermometer op naar een vurig hittepunt door de schaamteloze houding van een medereiziger. Best knap eigenlijk, dat je zo stoïcijns helemaal je eigen ding kunt doen. Ondertussen oefen ik op de zinsconstructie van de juiste kernvraag: "Moet ik de reiziger op dit moment aanspreken op het vervuilen van de zitplaats en bezethouden van twee extra plekken, als hij verd