Doorgaan naar hoofdcontent

Berlijn - mei 2008

Als je dan in het hart van Europa bent, moet je natuurlijk ook in het hart van de stád zijn. En twee weken in een hotelkamer kan wel eens ten koste gaan van de liefde. Dus deze keer geen Crowne Plaza, maar een gemütlich appartement midden in het oude centrum*.
Met uitzicht op het Holocaust-Mahnmal en de Brandenburger Tor.


Nog spannender dan wat je zíet, is dat waar het complex bovenop staat: de bunker waar Hilter zijn (laatste) dagen doorbracht. Een rondleiding door andere delen van deze bunkers staat zeker op het programma. Om te weten hoe de ‘kelder’ eruit ziet, ben ik aangewezen op onderstaande reconstructie (via).
Slaap zacht!

* op de foto achter één van de raampjes in het meest rechtse gebouw





Reacties

  1. Hoi Astrid

    Vakantie... en veel plezier gewenst
    Even geen weblogs..
    Ik zelf ga er ook een weekje tussenuit. Lekker genieten!

    Kanarie23

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Interessant! Pas nog de film "Der Untergang" gezien. Moet ik me nog ergens inschrijven voor deze cursus :-)

    Groetjes Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Cursus? Over Berlijn bedoel je? Nee hoor, krijg je d'r allemaal gratis bij! Zorg jij maar dat je met je eigen cursus een beetje bijblijft ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgende week (urlaub!) ga ik lekker aan de slag met mijn cursus. En ik moet de kuikentjes van Erwin onder mijn hoede nemen. Komen er ook nog postings uit Berlijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bruintje blijft uit de buurt van elk internetcafé! Heb wel net ontdekt dat je posts in het vore kunt schrijven en de dag/tijd van publicatie in kunt stellen. Brengt me in de verleiding een archiefje voor de komende weken aan te leggen... Is alweer weg ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Naar berlijn? Wat leuk, ik ga er straks ook twee weekjes naar toe! Misschien komen we elkaar nog wel tegen... Veel plezier gewenst in elk geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezellig! Maar hoe herken ik deze leuke jongen?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire scribble

Het verleden rechtgezet

10.01.2010 VERLEDEN Met mijn uitgever in de bibliotheek van Enschede - hij vroeg, ik antwoordde, er waren naar schatting zestig, zeventig of tachtig mensen. Na afloop een man van mijn leeftijd, hij vertelde dat we zes jaar bij elkaar in de klas hadden gezeten, lagere school, Amsterdam. Ik herkende hem, ik herinnerde me alles wat hij vertelde, de machine liep. Daarna een man en zijn vrouw met wie ik tegelijkertijd op het Spinoza Lyceum had gezeten, ook Amsterdam, hij twee klassen hoger, zij twee klassen lager. Ik had een vage herinnering. Vervolgens twee mannen die zich bekend maakten als oud-leerlingen, middelbare school Hengelo (O). Ik herinnerde me niets, ze moesten het verleden zelf boetseren, ik zag hoe ik ontstond onder hun handen. De jongste vertelde dat ik hem een twee had gegeven voor een boekbespreking. Ik schaamde me, dat had ik nooit mogen doen. A.L. Snijders / AFDH uitgevers Via: Enschedeaanzee Foto: Edstep