Doorgaan naar hoofdcontent

Verkocht!

Na een middag stoeien met RSS en Netvibes (waarover later meer), was ik vanavond bij een teamvergadering van één m'n scholen. Ik mocht onze nieuwe dienst van producten rondom taal, media en mediawijsheid presenteren. Onder de naam Schoolbiebhengelo.nl verkopen we de basisscholen vanaf volgend jaar toegang tot alle informatie binnen Schoolbieb.nl, een abonnement op databanken en Bereslim boeken, Storyweb, Mijn Leeslogboek, onbeperkt klassikaal lenen, projectcollecties en groepsbezoeken en korting op De Rode Draad. Dat alles op basis van 100% lidmaatschap van de bibliotheek voor de hele school. Een uniek aanbod voor een leuke prijs!

Tot nu toe reageerden de directeuren die ik dit heb getoond voorzichtig enthousiast. Mooi pakket hoor, maar wat moeten we er allemaal mee? En dan die kosten, wel wat veel. Kunnen we niet kiezen uit al die producten, of met een paar groepen beginnen?

Vanavond liep het anders. Ze waren me vergeten (kan een keer gebeuren), er stond niks klaar (ach wat, doen we het toch weer gezellig zonder powerpoint) en ze waren net bekomen van een crisis rond het vinden van invallers en afgesloten zijn van telefoon en internet. Maar de sfeer was goed en het team net zo flexibel als ik. De hele riedel producten viel gelijk op z'n plek en telkens als ik zei 'ga ik allemaal voor jullie regelen én betalen', werden ze nog vrolijker. Na afloop keek de directeur z'n team rond en had maar één vraag: 'Wie meldt zich aan om te bekijken hoe we deze producten gaan inzetten in de lessen.' Binnen 5 minuten had ik een afspraak met een groep leerkrachten om Schoolbiebhengelo.nl een plek te geven in hun school.

Kijk, het kan dus wel. Geloven in wat je doet, aanhaken bij de dynamiek van een groep en dan gaat het eigenlijk vanzelf.
De eerste vis in binnen jongens, op naar een volle vijver!

Reacties

  1. Wauw! Gefeliciteerd! Eindelijk echt resultaat! Waar is de taart?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik bedoelde dus Hardstikke goed Astrid !
    af en toe zo'n moment houdt de moed er weer in vind ik altijd

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed gedaan meisje.....
    Trots op je....

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jahaaa, zoals je ziet is 't me gelukt...................!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je identiteitscrisis is opgelost. Ik had nog een andere tip paraat, maar dat is gelukkig niet meer nodig!
    En ja, ik ben ook trots ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ha Astrid, grappig hoor dat ik via Netvibes RSS VOB in jouw weblog kom. Van harte gefeliciteerd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, dat bezoekersaantal gaat ineens snel omhoog ;-)
    Handig toch, die RSS!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire scribble

Draaglijke lichtheid

Tijdens mijn stage bij Willem. Hart voor levensvragen bezocht ik een echtpaar. Bijna hun hele leven samen, net met pensioen en ineens blijkt hij ongeneeslijk ziek. Door onze gedeelde bronnen uit het Hindoeïsme was er een snelle klik. Ik ben dankbaar dat ik toen heb kunnen helpen om de moeilijke vragen, die tussen hen in de lucht hingen, bespreekbaar te maken. Inmiddels is meneer overleden en zit ik voor de nazorg opnieuw bij haar aan de keukentafel. De rouw is groot na zoveel mooie en liefdevolle jaren samen. Met bewondering en ontroering luister ik naar haar verhalen over de laatste weken, haar helende proces van het verdriet doorleven en de fijne herinneringen bij het opruimen van hun spullen. Ondanks de tranen is er soms ook een moment van lichtheid en een open blik op de toekomst. 'Ik heb zelfs deze week nieuwe schoenen gekocht', zegt ze, 'Waldläufers, ken je die? Het enige merk waar ik nog goed op kan lopen.' Zeker! En ik steek trots een voet boven de tafel uit me...